Thursday, July 26, 2012

Ramadhan...?? Susu Drop...???

Saya pasti ade sesetengah ibu kat luar sana risau bila tibanya bulan Ramadhan...Risau takut susu drop... Especially pada yang tak buat atau tak ada stok susu. Jangan letakkan mind set kita di tempat yang salah. Sepatutnya kita sambut Ramadhan dengan gembira sebab Ramadhan adalah bulan umat Islam... Bulan pesta ibadah. Kalau kita ambil makanan seimbang ketika berbuka dan bersahur Insyaallah, tak akan ada masalah susu drop.

Stay dengan jadual mengepam seperti biasa, walaupun cik B terasa lembik. Macam saya, saya kuat makan, jadi, saya reverse kan waktu kuat makan saya tu kepada malam hari, so tak kisah la kalau saya bangun tengah malam untuk makan lagi sebelum bersahur.

Jadi...siapa kata bila puasa susu drop...?? walaupun period dan ada alasan untuk makan waktu siang, tapi saya tetap bangun sahur dan bangun makan tengah malam... sebab bulan puasa ni nak makan siang kene pandang-pandang...hehehehe...bukan makan macam makan time bukan bulan puasa kan...~

Ramadhan...??? susu drop...??? i don't think so... just be positif mommies...


p/s : tak sabar nak cari baju raya untuk Aisyah...~

No comments:

Post a Comment