Wednesday, July 25, 2012

How to Make Corn Puree

Semalam balik kerja terus buatkan Aisyah punya puree jagung. Tengahari semalam pergi Mydin beli beras terus beli jagung manis untuk buat puree Aisyah... Asyik makan sayur-sayur je kan... hehehe... so kat bawah ni saya kongsikan macam mana saya buat puree jagung untuk Aisyah...

Jagung manis ni di rebus sehingga masak...


Bila dah masak, blend dengan air susu ibu atau dengan air masak sehingga halus.
Kemudian tapis kan, lecek-lecek dengan sudu... untuk asingkan hampas jagung. Dan untuk memastikan teksturnya halus utuk bayi... Bila dah tapis, letakkan dalam ice tray untuk dibekukan...

Tadaaaaaa....ini lah hasilnya... sedia untuk dibekukan...~




p/s : setiap minggu pun pening fikirkan menu untuk Aisyah...hehehehe...~

No comments:

Post a Comment