Friday, December 30, 2011

Mama...andaiku tahu...~

Bila dah melalui pengalaman mengandung baruku tahu macam mana mama mengandungkan aku dulu...
Baruku tahu betapa terhadnya pergerakan bila kandungan dah semakin membesar...
Baruku tahu susahnya nak dapat tidur yang lena di malam hari...

Baruku tahu...pengorbanan seorang ibu bukan setelah kita dilahirkan...
Tapi sebelum kita dilahirkan lagi...

Kalau kita tahu keadaan ini...sudah pasti kita tak sanggup pun nak lukakan hati ibu kita...
Sudah pasti dulu-dulu ketika zaman kanak-kanak kita dengar setiap pesan ibu kita...
Sudah pasti kita akan belajar dengan bersungguh-sungguh...
Sudah pasti kita akan menjadi anak yang taat...
Sudah pasti kita tak akan biarkan ibu kita menitiskan air mata...

Pengalaman ini buat aku lebih menghargai mamaku...
Aku banyak membuat dosa pada mamaku...
Maafkan aku mama...~

Kiniku tahu pengorbananmu sungguh besar...~
Kerana hari ini aku juga berkorban untuk anak ini...
Kerana hari ini ku harungi segala kepayahan mengandungkan anak ini...seperti kepayahanmu mengandungkan aku dahulu...~
Maafkan aku mama..~

No comments:

Post a Comment