Tuesday, March 1, 2011

My Father My Hero

Teringat masa kursus tadi... Penceramah bercerita bagaimana beliau menjadikan ayah beliau sebagai kawan. Dalam kepala otak aku ni terus teringatkan ayah. Memang betul apa yang penceramah tu cakap. Aku telah menjadikan ayah aku sebagai kawan. Kenapa aku cakap macam tu..?? Sebab anything happen aku mesti call ayah aku dulu. Atau paling tidak aku sms je. Even kereta tak boleh start pun aku call dia. Kadang-kadang sampai benda kecik pun aku nak call dia. Sampai kena marah pun ada kadang-kadang.. :) *benda kecik pun tak boleh settle kan sendiri* Hampir sahaja air mata ni menitis... Sempat kutahan. Takut peserta lain terperasan aku sedih.

Tapi itu dulu... Bila ayah dah tak ada aku terasa kesusahannya. Sangat terasa.. Tapi aku ada Aman. Itu pun aku segan kalau nak terlalu bergantung pada dia. Tak kan sama macam ayah. Tapi Aman tetap ada bila aku perlukan dia. Terima kasih Aman. Awak tak lupa nak datang sini tengok mama.

Dulu-dulu masa aku study... Bila ada masalah ayah selalu cakap macam ni "kata engineer...cuba fikir macam engineer.." Walaupun sekarang aku bukan bekerja sebagai engineer tapi kata-kata tu tetap aku ingat sampai sekarang lebih-lebih lagi bila aku menghadapi masalah yang melibatkan teknikal.


Ayah...banyak lagi benda kakak nak belajar dengan ayah. Tapi tak sempat. Allah lebih sayangkan ayah... Kakak nak belajar macam mana nak berjaya macam ayah. Walau apa pun, ayah tetap ada dalam hati kakak... Mana-mana kakak pergi kakak bawak ayah sekali sebab gambar ayah ada dalam purse kakak... :) ingat tak ayah pernah bukak purse kakak...??? kan ada gambar ayah...?? Kakak simpan gambar ayah... Jaja simpan gambar mama... :)

Hmmmm...kakak rindu ayah...



p/s : tak tahu sampai bila kena macam ni...

1 comment:

  1. sabar ye adila...bila ingatkn arwah...segera la baca al-fatihah...semoga arwah tenang disana...Amin~

    ReplyDelete