Sunday, October 3, 2010

10.10.10

Ramai yang tertungu-tunggu tarikh 10.10.10 kan..??

 
Pada pemerhatian saya terlalu ramai yang memilih tarikh untuk melangsungkan majlis pertunangan atau majlis pernikahan. Saya tertanya-tanya di mana keistimewaan tarikh ni..?? mungkin pada susunan angkanya. 

Sekadar pandangan peribadi, kalau saya mahu memilih tarikh pernikahan atau pertunangan saya tidak akan memilih tarikh yang terlalu ramai orang mahukan. Sekiranya saya mahu memilih tarikh untuk peristiwa penting dalam hidup saya pastinya lain dari orang lain. Baru lah saya akan rasa keistimewaannya.

Ibarat anda membeli kain pasang yang coraknya sudah terlalu ramai orang memilih. Kemudian anda datang ke pejabat ternampak rakan pejabat anda juga memakai baju dari kain yang sama. Atau tererampak dengan seseorang yang memakai baju corak yang sama di kenduri kahwin. Mesti anda sudah tidak rasa keistimewaan pada kain baju tersebut. Sedangkan anda berharap baju andalah yang lain dari yang lain.

Walaubagaimana pun mungkin meraka yang memilih tarikh sedemikin ada alasan tersendiri...
Entry ini sekadar pendapat peribadi...

p/s : tarikh sudah dipilih

No comments:

Post a Comment