Thursday, August 26, 2010

25 August 2010

Ya Allah 
Aku bersumpah atas nama kitab-Mu
kalau kebahagiaan yang kau berikan ini hanyalah sementara...aku lebih rela seumur hidupku berada dalam kesedihan.
Jangan Kau kurniakan aku kebahagian
andai Kau merancang untuk mengambilnya kembali

Ya Tuhanku...
Jadikan aku setabah Nabi-Mu Yusuf...
Rela dipenjara daripada menikmati kebahagian dunia...
Penjarakan aku dalam penjara kesedihan-Mu Ya Tuhan...
andai itu buat aku lebih dekat dengan-Mu...

Pinjamkan aku sedikit kekuatan-Mu Ya Tuhan
Berikan aku sedikit ketenangan hati dari ketenangan Syurga-Mu
Tenteramkan jiwaku dengan takdir-Mu

Ya Tuhanku...
Biarkan dia terus berdiri atas egonya
kalau itu buat dia lebih bahagia...
Jangan ku buang egonya itu Ya Tuhan...aku tahu dia lebih gembira begitu...
Tapi aku mohon pada-Mu Ya Tuhan jangan biarkan air mataku menitis kerana egonya...
Tolong aku wahai Tuhanku...

Berapa lama lagi harus aku bertahan...
Keraskanlah hati aku wahai Tuhan
Suburkanlah rasa benci dalam jiwa ini
Biarkan ego membimbing dia...
Andai ego itu boleh mengajar dia erti kasih sayang...biarkanlah...

Tapi..tolong aku Tuhan
Jangan pernah biarkan air mataku menitis...
Egonya setegar karang...
Jadi...hatiku juga harus setegar egonya...

No comments:

Post a Comment